X
تبلیغات
نمونه کار

نمونه کار

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

    پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E در 79 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت docx

    مشخصات فایل

    نکته مهم : پروتکل حاضر یک پروتکل Transdiagnostic است .

    نوع پروتکل : راهنما محور ( یعنی گزینش فرمولاسیون برگزاری جلسات با درمانگر است و درمانگر خود باید با توجه به ارزیابی و راهنمای موجود، جلسات را تیتر گذاری و تدوین کند ) و در مقاطعی مصاحبه ای

    تعداد صفحات : 79

    قابل ویرایش : بله

    منابع : دارد ( به شیوه APA )

    پاورقی : ندارد

    قابل استفاده برای درمانگران و کسانی که آشنا به استفاده از پروتکل راهنما محورند.

    تهیه کننده : وبسایت آفمَس به نشانی ofmas.ir

    پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )

    نحوه دریافت این فایل : بلافاصله پس ازپرداخت آنلاین 39 هزار تومان، قادر به دانلود خواهید بود .

    نگارش متن با فونت b nazanin  با اندازه 14 و فاصله خطوط 1.5

    فهرست مطالب موجود در فایل

    پیش گفتار
    مقدمه
    طبقه بندی و تشخیص
    ویژگی های بالینی
    بی اشتهایی عصبی
    وسواس پرخوری عصبی
    اختلال تغذیه ای NOS
    توسعه و جریان بعدی
    چشم انداز Transdiagnostic
    نظریه ی شناختی-رفتاری مراقبت اختلالات تغذیه ای
    پرخوری عصبی
    کم اشتهایی عصبی و اختلال تغذیه ای NOS
    تحقیقات درمانی
    افزایش درمان شناختی-رفتاری
    کلیات درمان
    بیمار
    درمانگر
    ارزیابی بیماران و آماده سازی آن ها برای درمان
    دیدار (ها) ی اولیه ی ارزیابی
    نتیجه ی ارزیابی
    موانع CBT-E
    افسردگی بالینی
    سوء مصرف مداوم مواد
    بحران ها و مشکلات بزرگ زندگی
    ناتوانی در دنبال کردن درمان
    عدم موفقیت CBT-E در گذشته
    طول درمان
    پیاده سازی CBT-E
    پروتکل درمانی
    مراحل درمان
    مرحله 1
    سازماندهی خودمراقبتی در زمان واقعی
    سازماندهی توزین هفتگی
    آموزش بیمار درباره ی مشکلات تغذیه
    ایجاد " تغذیه ی منظم "
    سه مشکل رایج در هنگامی که به بیماران کمک می شود این الگوی تغذیه را بپذیرند.
    مشارکت سایر افراد مهم
    مرحله ی 2
    ایجاد یک ارزیابی مشترک از پیشرفت
    طراحی مرحله ی 3
    مرحله ی 3
    پنج عنصر اصلی این جنبه از درمان
    شناسایی ارزیابی بیش از حد و عواقب آن
    گسترش حوزه های نادیده گرفتن خود – ارزیابی
    بررسی و نظارت بدنی و پرهیز از آن
    تشخیص فرم های غیر معمول از بررسی بدنی
    تشخیص فرم های مراقبتی بیشتر برای بررسی بدنی
    تشخیص " احساس چاق شدن "
    مراحل تشخیص احساس چاق شدن
    کاوش اولیه از ارزیابی بیش از حد
    مشخص سازی رژیم غذایی
     عوارض جانبی
    انواع مکانیزم های مختلفی که ممکن است بیمار با آن درگیر باشد
    مرحله ی 4
    کاهش خظر ابتلا به بیماری در آینده
    به حداقل رساندن خطر عود
    درمان پایانی
    ایجاد بررسی پس از درمان
    نکته های نهایی

    منابع

    توضیح در مورد شیوه توضیحات پروتکل و مبنای آن

    درمان های راهنما محور به معالجان اجازه می دهد تا به گونه های متنوعی درمان را شخصی سازی کنند؛ شامل گسترش یک برنامه درمانی برای بیماران در مدل درمان کلی و ارزیابی جلسه به جلسه ( بر پایه ی خود مراقبتی ) برای تخمین زمان و اهداف مشارکت است. با این وجود، چالش این است که انعطاف پذیری بیشتری در فرمولاسیون درمان راهنما محور ایجاد شود که قابلیت بررسی بیماران به شیوه ای شخصی و منعطف را می دهد. امید ما این است که CBT-E یک گام جلوتر در این رویکرد است. محدودیت اصلی برخی از درمان های راهنما محور این است که درمان معمولا توسط تشخیص DSM-IV بیمار انجام می شود. این ناهمگونی را که در بیشتر دسته بندی های DSM وجود دارد نادیده می گیرد در مقابل، CBT-E از یک Transdiagnostic مشتق شده است و فرم دقیق آن به یک فرمولاسیون انفرادی تری نسبت به DSM-IV وابسته است. بنابراین، از آن جایی که درمان در آنالیز رایج تر است، یک ویژگی رفتار درمانی هم از درمان تجربی برای پرخوری عصبی مشتق شده است. یک چالش کلی در تأکید بر انعطاف پذیری بیشتر درمان، انعطاف پذیری بالینی است با مدل ساخته شده و خاص درمان راهنما محور. CBT-E برای رسیدن به این هدف با شناسایی مکانیزم هایی که اختلالات تغذیه ی بیماران خاص را حفظ می کند تلاش می کند و سپس آن ها را با شیوه ای درمانی مبتنی بر سند ( شواهد )مورد هدف قرار می دهد.

    توضیح در مورد پروتکل، گروه سنی و وزنی قابل استفاده :

    CBT-E یک درمان برای بیمارانی با یک مشکل تغذیه ای با شدت بالینی است ( یعنی اختلال ماندگار است و به طور قابل توجهی با عملکرد روانی اجتماعی یا سلامتی فیزیکی اش مرتبط است). نسخه ی بزرگسالان درمان برای بیماران 18 سال به بالا طراحی شده است. این به طور یکسان برای مردان و زنان مناسب است. از آن جایی که یک درمان مبتنی بر سرپایی بودن بیمار است، این ضروری است که برای بیمار امنیت وجود دارد که به این طریق، به لحاظ فیزیکی و روانشناسی مدیریت کند. در عمل این بدان معناست که وضعیت فیزیکی بیمار باید پایدار باشد و او نباید در معرض خودکشی باشد. درمان با بیماران در شدت طیف وزنی استفاده نشده است بلکه برای بیمارانی با BMI بین 15 و 40 طراحی شده است. اگرچه بعضی بیماران با BMI زیر 15 می توانند با CBT-E مدیریت شوند، این بهترین روش برای درمانگران با تجربه است. بیماران با یک BMI بالای 40 دارای نیازهای خاص درمانی هستند و ممکن است نامزد جراحی چاقی باشند.

    نکات مهم و حقوقی پیش از خرید حقوقی :

    این فایل توسط تیم آفمَس تهیه شده و فقط و فقط خریدار این فایل مجاز به استفاده از آن در تحقیق یا درمان خود است.


    شما حق ندارید این فایل را برای فرد دیگری ارسال کنید.


    هرگونه فروش اینترنتی و یا دستی این فایل حرام بوده و عقوبت اخروی و پیگیری قضایی خواهد داشت. زیرا ماه ها برای تهیه آن زحمت کشیده شده است. در صورت عدم رعایت ، بخش حقوقی آفمَس از شما شکایت خواهد کرد.


    از پرینت کردن این فایل در کافی نت ها خودداری کنید .


برچسب‌ها: پروتکل,درمان,شناختی,رفتاری,اختلالات,تغذیه,ای,به,صورت,راهنما,محور,بر,اساس,CBT-E,
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۸:۵۶ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی

پاورپوینت تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پاورپوینت تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی
    پاورپوینت تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملیدسته:

    پاورپوینت

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 1834 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 267

    دانلود پاورپوینت تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی
    بررسی تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی
    پاورپوینت جامع
    و کامل تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی
    کاملترین
    پاورپوینت تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی
    پکیج
    پاورپوینت تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی
    مقاله
    تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی
    تحقیق

    قیمت فایل فقط 14,000 تومان

    خرید

    نوع فایل: پاورپوینت (قابل
    ویرایش
    )

     قسمتی از متن پاورپوینت :

    تعداد اسلاید : 267 صفحه

    تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی مباحث روشی فرایند
    تولید نظریه ای که بتواند کارکردهای ذیل را مرتفع سازد بایست
    این
    گام ها را پشت سر گذارد: توصیف و تبیین روند توسعه كشور پیش بینی
    روندهای آتی توسعه کشور ترسیم مختصات نقطه مطلوب توسعه تجویز
    رهیافتی برای استقرار در مسیر مطلوب توسعه تعریف و تبیین الگوی
    نظری و اصول بنیادین نظریه جدید
    تحلیل و جمع بندی در خصوص ناکارآمدی رویکردهای نظری رقیب
    پیش فرض های مشخص در حوزه فرانظریه (معرفت‌شناسی، هستی شناسی،
    انسان شناسی)
    فرض‌های مشخص درباره تغییر و تحول سیستم‌های اجتماعی(پویایی
    تحولات ساختاری)
    فرض‌های مشخص درباره محرك رفتاری افراد و ارتباط آن با عملكرد
    سیستم اجتماعی
    فرض‌های مشخص درباره سیستم اجتماعی ایران
    سازگاری درونی فرض‌های ارایه شده
    برخورداری از یك مدل پایه سازگار با فرض‌ها
    مطالعه روند تاریخی توسعه كشور بر مبنای فرض‌ها و سازگاری بیرونی
    فرض‌ها با فاكت‌های ارایه شده
    ارایه گزاره‌های روشمند كه از توانایی تبیین، تجویز و پیش بینی
    مسایل توسعه ایران برخوردار باشند.
    ارائه گزارشات تحلیلی و راه حل های عملیاتی در خصوص مسائل و دغدغه
    های جاری کشور مبتنی بر
    رویکرد توسعه ای بسط یافته صورت جلسه 12 به لحاظ منطقی، پس از طی
    این گامها است كه
    می توانیم به خلق نظریه‌ای نائل شویم كه آن
    كاركردهای چهار گانه را به انجام رساند. صورت جلسه 12 چند نکته در
    خصوص این فرایند نظریه سازی صورت جلسه 12 در خصوص ناکارآمدی
    رویکردهای نظری رقیب، با ایجاد نظریه جدید بالتبع نگاه جدیدی
    حاصل می شود كه قاعدتا در دیگر نظریات لحاظ نشده است. (مجید زاده)
    روش: برخی نکات تکمیلی در خصوص روش تحقیق در نظریات توسعه گاهی به
    دنبال بررسی توسعه در سطح كلان می باشیم و گاهی بحث
    بر سر خرده سیستم های توسعه از جمله نظریات توسعه سیاسی، اقتصادی،
    فرهنگی
    و … می باشد.
    اگر هدف بحث از توسعه در سطح كلان باشد، لازم است به نظریات كلان
    توسعه مراجعه
    كنیم و اگر چنین الگوی كلان را به دست آوریم سعی كنیم جانمایی
    منابع را در آن
    بازشناسیم.

    در واقع ما با دو رویكرد مواجه هستیم:

    رویكرد كلان – كیفی
    رویكرد كمی.

    اگر رویكرد كمی مدنظر باشد باید بتوانیم مدل محور به جلو رویم و
    با مشخص كردن
    متغیر وابسته و مستقل و متغیرهای واسط و مداخله گر خود، روابط
    میان آنها را
    مشخص كنیم.(شمس احمر صورت جلسه 4) روش: بحث نظری و مفهومی در خصوص
    “تعریف” در این قسمت با ذکر نکاتی به بحث نظری و مفهومی در خصوص
    “تعریف” و شیوه های رسیدن
    به تعاریف می پردازیم که مقدمه ای برای دست یابی به تعریف جامع
    منابع ملی باشد: برخی ویژگی های یك تعریف خوب را به شرح زیر
    برشمرد:

    1.جامع باشد.
    2.مانع باشد.
    2.متباین نباشد.
    3.دور نباشد.
    4.گزاره های تعریف نسبت به مفهوم اجلی باشند.
    5.بهترین تعریف، تعریفی است كه از جنس قریب و فصل قریب تشكیل شده
    باشد. (شمس احمر-جلسۀ 13) روش: بحث نظری و مفهومی در خصوص “تعریف”
    در این قسمت با ذکر نکاتی به بحث نظری و مفهومی در خصوص “تعریف” و
    شیوه های رسیدن
    به تعاریف می پردازیم که مقدمه ای برای دست یابی به تعریف جامع
    منابع ملی باشد: در منطق معمولا با استفاده از سه شیوه زیر تعاریف
    حاصل می شوند:

    تعریف به اجزاء: تعریف بر مبنای مدلول ها و مصادیق
    تعریف به غایت: بر مبنای كاركردهای پدیده مورد نظر
    تعریف به غیر: تعریف اینكه پدیده مورد نظر چه چیزی نیست. (شمس
    احمر-جلسۀ 13) روش: بحث نظری و مفهومی در خصوص “تعریف” در این
    قسمت با ذکر نکاتی به بحث نظری و مفهومی در خصوص “تعریف” و شیوه
    های رسیدن
    به تعاریف می پردازیم که مقدمه ای برای دست یابی به تعریف جامع
    منابع ملی باشد: به نظر می رسد ساده ترین تعریفی كه می تواند ما
    را زودتر به هدف برساند [و بتوانیم به تعریف
    جامعی از منابع ملی دست یابیم]، تعریف به غایت با رویكرد سیستمی
    است. با این توضیح كه
    تعریف به غایت، نقش تعریف پایه را بازی كرده و در گام بعد، سعی می
    كنیم با تعریف به اجزاء
    تعریف پیشین را دقیق تر كنیم. در مرحله بعد، جهت تكمیل تعریف،
    غیرها را نیز
    بر می‌شمریم.(شمس احمر-جلسه 13) به نظر می‌رسد با توجه به انتزاعی
    و مفهومی بودن تعریف به غایت و همچنین توجه به اینکه تعریف


    توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از
    محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از
    دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

    قیمت فایل فقط 14,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    دانلود پاورپوینت تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی

    ,
    بررسی تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی
    ,
    پاورپوینت جامع و کامل تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع
    ملی
    ,
    کاملترین پاورپوینت تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع
    ملی
    ,
    پکیج پاورپوینت تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی
    ,

    مقاله تحلیل محتوای صورت جلسات کارگروه منابع ملی


برچسب‌ها: پاورپوینت,تحلیل,محتوای,صورت,جلسات,کارگروه,منابع,ملی,
+ نوشته شده در جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ساعت ۱۱:۳۰ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی و درد

پاورپوینت كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی و درد

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پاورپوینت كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی و درد
    پاورپوینت كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی و درددسته:

    پزشکی

    بازدید: 8 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 1056 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 150

    دانلود پاورپوینت كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی و
    درد
    بررسی كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی و درد
    پاورپوینت جامع و کامل كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی
    و درد
    کاملترین پاورپوینت كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب
    تسكینی و درد
    پکیج پاورپوینت كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب
    تسكینی و درد
    مقاله كتابچه راهنمای بخش فک و

    قیمت فایل فقط 13,000 تومان

    خرید

    نوع فایل: پاورپوینت (قابل
    ویرایش
    )

     قسمتی از متن پاورپوینت :

    تعداد اسلاید : 150 صفحه

    كتابچه راهنمای بخش فك و صورت و طب تسكینی و درد نام و اسامی
    پزشكان بخش فك و صورت و طب تسكینی و درد اتندینگ بخش
    دكتر خورشیدی (مدیر گروه)
    دكتر یزدانی (رئیس بخش)
    دكتر قویمی (مسئول امور رزیدنت ها)
    دكتر طاهری، دكتر آرتا، دكتر نظافتی، دكتر مسگرزاده
    دكتر آقامحمدی، دكتر موثقی رزیدنت های بخش:

    دكتر ثابت مهر ، دكتر دباغ
    دكتر قلی زاده، دكتر حاج محمدی ثمرین
    دكتر سعید حاج محمدی، دكتر مرتضوی
    دكتر حاجی زاده، دكتر مقبولی اصل
    دكتر عبدی ، دكتر معصومه امانی، دكتر دهقان
    تعداد پرسنل در هر شیفت كاری
    شیفت صبح:
    یك نفر سرپرستار، یك نفر نرس، یك نفر كمك بهیار
    شیفت عصر:
    یك نفر نرس، یك نفر كمك بهیار
    شیفت شب:
    یك نفر نرس، یك نفر كمك بهیار نحوه تقسیم كاری بخش:
    تقسیم كار به شرح ذیل توسط سرپرستار انجام می گیرد:
    شیفت صبح:
    تحویل گرفتن ترالی احیا، مخدرها، تحویل بالینی یونیت بیماران ،
    وسایل اتاقها مانند یخچال و ساكشن ها، تحویل بالینی بیماران و
    چگونگی انجام امور مربوط به بیماران از قبیل دارودرمانی، سرم
    تراپی،ارسال آزمایشات و جواب آنها، آمادگی بیماران قبل از عمل، چك
    پرونده ها، چك تاریُُُِِِخ برانول ها، ست سرم ها، میكروست ها،
    پانسمان ها، گلوكومتری ها، الكتروكاردیوگرافی، انجام انواع
    گرافیها وسی تی اسكن ها طبق دستورات پزشك، چك علائم حیاتی و ثبت
    آنها و اموال بخش با حضور نرس اجرایی توسط سرپرستار انجام می
    گیرد. وظایف سرپرستار در شیفت صبح:
    ثبت آمار بیماران و ارسال آن به واحد آمار، شركت در ویزیت پزشكان،
    چك دستورات بیماران بستری، تازه بستری، قبل و بعد از عمل و ثبت
    آنها در كاردكس صورتی، تهیه لیست عمل روز بعد وارسال آن به اتاق
    عمل، چك كمبودهاو وسایل و خرابی ها، شركت در جلسات دفتر پرستاری،
    شركت در جلسات آموزشی، هماهنگی جهت مشاوره های داخل وخارج
    بیمارستانی، ارسال گرافی ها و سی تی اسكن های انجام شده درشیفت
    های عصر و شب جهت ریپورت، جوابگویی به پزشكان، ارباب رجوع، تقسیم
    كار كمك بهیاران و خدمات، درآوردن لیست اضافه كاری ها، كارانه ها
    و نظارت كلی به كار كلیه پرسنل و جوابگویی به مشكلات ناشی از نوع
    كاركرد، رفتار، اخلاق و… پرسنل به مافوق و پزشكان، دادن نسخه
    جهت داروهایی كه در مركز موجود نیست به بیماران، ارسال نمونه
    بیوپسی و پیگیری جواب آن، یادآوری به بیماران درحال ترخیص جهت
    فالوآپ منظم در روزهای یادشده، هماهنگی جهت فرستادن بیمار به
    دانشكده دندانپزشكی برای انجام OPG و یا كشیدن دندان، پیگیری
    سمپاشی ها به طور منظم، ارسال درخواست پرونده قبلی. وظایف نرس
    اجرایی در شیفت صبح:
    بعد از تحویل گرفتن بالینی بخش و بیماران همراه با سرپرستار،
    وظایف نرس اجرایی به شرح ذیل آغاز می شود.
    ثبت رژیم غذایی بیماران برحسب موقعیت بیمار، كارهای مربوط به
    ترخیص ازقبیل چك تمامی خدمات ارائه شده درطول زمان بستری و ثبت
    آنها در سیستم HIS و حذف یا اضافه كردن خدمات ارائه شده برای
    جلوگیری از كسورات و كنترل چك لیست و نصب در پرونده.
    جهت بیماران تازه بستری: تشكیل پرونده، درآوردن Lable مشخصات و
    چسباندن آن در كل برگ های پرونده و نرسینگ نوت.
    درمورد بیماران طب تسكینی: چك رویت كارشناسان بیمه و داشتن یك برگ
    از دفترچه بیمار روی پرونده و هماهنگی با اتاق عمل جهت اطلاع
    رسانی، ثبت لیست داروهای موردنیاز هربیمار و اطلاع به داروخانه،
    نوشتن كاردكس آبی از روی كاردكس صورتی، اطلاع به سرپرستار در مورد
    داروهایی كه در داروخانه مركز موجود نیست جهت دادن نسخه و پیگیری
    تهیه آن، ثبت مخدرها وتنظیم برگه مخدرها وچك برگه های نوشته شده
    درشیفت های قبلی، ارسال برگه درخواست لوازم كه از طریق اتاق عمل
    در پرونده بیمار نصب شده است به كارپردازی، مدیریت وحسابداری برای
    ترخیص به موقع بیمار واخذ هزینه های مربوطه، چك برگه های چارت
    پرستاری بالای سربیمار روزانه، كنترل آی وی لاین ها از نظر نشت،
    فلبیت و تاریخ، چك تاریخ ست سرم ها و میكروست های بالای سر بیمار،
    سرم تراپی ها، انجام پانسمان ها،


    توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از
    محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از
    دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

    قیمت فایل فقط 13,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    دانلود پاورپوینت كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی و
    درد
    ,
    بررسی كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی و درد
    ,

    پاورپوینت جامع و کامل كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی
    و درد
    ,
    کاملترین پاورپوینت كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی و
    درد
    ,
    پکیج پاورپوینت كتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسكینی و
    درد
    ,
    مقاله كتابچه راهنمای بخش فک و


برچسب‌ها: پاورپوینت,كتابچه,راهنمای,بخش,فک,و,صورت,و,طب,تسكینی,و,درد,
+ نوشته شده در سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ساعت ۱۷:۵۹ توسط سامان سم دسته : نظر(0)