X
تبلیغات
نمونه کار

نمونه کار

پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجانی

پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجانی

 

 

  • پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجانی
    پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجانیدسته: پرسشنامه
    بازدید: 133 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 17 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 6

    پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجانی

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجانی

    روایی:دارد

    پایایی:دارد

    نمره گذاری وتفسیر : دارد

    منبع: دارد

    راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان، به نحوه تفکر افراد پس از بروز یک تجربهی منفی یا واقعهی آسیبزا برای آنها اطلاق میشود. نظمجویی شناختی هیجان در فرایندهای مختلف بهنجار و نابهنجار نقش اساسی داشته و در برابر محرکهای منفی و تجارب ناخوشایند، یکی از مؤلفههای مهم فرآیند مقابله میباشد. نظمجویی شناختی هیجانی ما را قادر میسازد با انعطافپذیری بیشتری به محیط پاسخ دهیم (حسنی، .(1389

    در دههی اخیر گارنفسکی، کرایج و اسپینهاون (به نقل از حسنی، (1389 با مرور پیشینهی پژوهشی و نگاه انتقادی به ابزارهای سنجش مقابله با استرس، پرسشنامه نظمجویی شناختی هیجان را تدوین کردهاند. این مقیاس افکار فرد را پس از یک تجربهی منفی یا وقایع آسیبزا ارزیابی میکند. پرسشنامه نظمجویی شناختی هیجان یکی از فراگیرترین ابزارها در زمینهی بررسی فرآیندهای تنظیم هیجان و نقش نظمجویی شناختی هیجان در آسیبشناسی روانی است. اعتبار و روایی این مقیاس در فرهنگهای مختلف مانند کشور فرانسه (ژرمن1 و همکاران، 2006 به نقل از حسنی، (1389 و چین (ژو2 و همکاران، 2008 به نقل از حسنی، (1389 مورد بررسی قرار گرفته و ساختار عاملی آن تأیید شده است. پرسشنامهی نظمجویی شناختی هیجانی راهبردهای مقابلهی شناختی را اندازه میگیرد که از جنبههای مقابلهی رفتاری متمایز هستند. پژوهشها نشان دادهاند که راهبردهای مقابلهی شناختی ارزیابی شده توسط پرسشنامهی نظمجویی شناختی هیجان با علائم افسردگی و اضطراب در افرادی که اخیراً با فشارزاهای مهم مواجه شدهاند همبسته است (حسنی، .(1389

    پرسشنامهی نظمجویی شناختی هیجان توسط گارنفسکی، کرایج و اسپینهاون (2001) در کشور هلند تدوین شده و دارای دو نسخه انگلیسی و هلندی است. پرسشنامهی نظمجویی شناختی هیجان یک پرسشنامهی چند بعدی است که جهت شناسایی راهبردهای مقابلهای شناختی پس از تجربهکردن وقایع یا موقعیتهای منفی مورد استفاده قرار می گیرد. این پرسشنامه افکار فرد را پس از مواجهه با یک تجربهی منفی یا وقایع آسیبزا ارزیابی میکند. این پرسشنامه یک ابزار خودگزارشی است ودارای 36 ماده میباشد. اجرای این پرسشنامه خیلی آسان است و برای افراد 12 سال به بالا (هم افراد بهنجار و هم جمعیتهای بالینی) قابل استفاده میباشد. این پرسشنامه دارای 2 راهبرد مثبت و منفی تنظیم شناختی هیجان و 9 زیرمقیاس است که در راهبردهای شناختی منفی تنظیم هیجان دامنهی نمرات از 1 تا 80 میباشد و در راهبردهای شناختی مثبت تنظیم هیجان دامنهی نمرات از 1 تا 100 میباشد.پنج زیرمقیاس این پرسشنامه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان مثبت و چهار زیرمقیاس دیگر راهبردهای شناختی تنظیم هیجان منفی هستند: الف) راهبردهای تنظیم هیجان شناختی مثبت: این شیوه مقابله شامل 5 زیرمقیاس میباشد و راهبردهای مقابلهای بهنجار محسوب میشوند که عبارتند از: -1 پذیرش: تفکر با محتوای پذیرش و تسلیم رخداد -2 تمرکز مجدد مثبت: فکر کردن به موضوع لذتبخش و شاد به جای تفکر درباره حادثه واقعی -3 تمرکز مجدد بر برنامهریزی: فکر کردن درباره مراحل فائق آمدن بر واقعه منفی یا تغییر آن -4 ارزیابی مجدد مثبت: تفکر درباره جنبههای مثبت واقعه یا ارتقا شخصی -5 اتخاذ دیدگاه: تفکرات مربوط به کم اهمیت بودن واقعه یا تأکید بر نسبیت آن در مقایسه با سایر وقایع. ب) راهبردهای تنظیم هیجان شناختی منفی: این شیوه مقابله شامل 4 زیرمقیاس میباشد و راهبردهای مقابلهای نابهنجار محسوب میشوند که عبارتند از: -1 سرزنش خود: تفکر با محتوای مقصر دانستن و سرزنش خود -2 نشخوار فکری: اشتغال ذهنی درباره احساسات و تفکرات مرتبط با واقعه منفی -3 فاجعهانگاری: تفکر با محتوای وحشت از حادثه -4 سرزنش دیگری: تفکر با محتوای مقصر دانستن و سرزنش دیگران به خاطر آنچه اتفاق افتاده است (گارنفسکی و همکاران، .(2001

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجانی , پرسشنامه نظم جویی شناختی , پرسشنامه , نظم جویی شناختی هیجانی


برچسب‌ها: پرسشنامه,نظم,جویی,شناختی,هیجانی,
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ساعت ۱۶:۵۳ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

    پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E در 79 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت docx

    مشخصات فایل

    نکته مهم : پروتکل حاضر یک پروتکل Transdiagnostic است .

    نوع پروتکل : راهنما محور ( یعنی گزینش فرمولاسیون برگزاری جلسات با درمانگر است و درمانگر خود باید با توجه به ارزیابی و راهنمای موجود، جلسات را تیتر گذاری و تدوین کند ) و در مقاطعی مصاحبه ای

    تعداد صفحات : 79

    قابل ویرایش : بله

    منابع : دارد ( به شیوه APA )

    پاورقی : ندارد

    قابل استفاده برای درمانگران و کسانی که آشنا به استفاده از پروتکل راهنما محورند.

    تهیه کننده : وبسایت آفمَس به نشانی ofmas.ir

    پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )

    نحوه دریافت این فایل : بلافاصله پس ازپرداخت آنلاین 39 هزار تومان، قادر به دانلود خواهید بود .

    نگارش متن با فونت b nazanin  با اندازه 14 و فاصله خطوط 1.5

    فهرست مطالب موجود در فایل

    پیش گفتار
    مقدمه
    طبقه بندی و تشخیص
    ویژگی های بالینی
    بی اشتهایی عصبی
    وسواس پرخوری عصبی
    اختلال تغذیه ای NOS
    توسعه و جریان بعدی
    چشم انداز Transdiagnostic
    نظریه ی شناختی-رفتاری مراقبت اختلالات تغذیه ای
    پرخوری عصبی
    کم اشتهایی عصبی و اختلال تغذیه ای NOS
    تحقیقات درمانی
    افزایش درمان شناختی-رفتاری
    کلیات درمان
    بیمار
    درمانگر
    ارزیابی بیماران و آماده سازی آن ها برای درمان
    دیدار (ها) ی اولیه ی ارزیابی
    نتیجه ی ارزیابی
    موانع CBT-E
    افسردگی بالینی
    سوء مصرف مداوم مواد
    بحران ها و مشکلات بزرگ زندگی
    ناتوانی در دنبال کردن درمان
    عدم موفقیت CBT-E در گذشته
    طول درمان
    پیاده سازی CBT-E
    پروتکل درمانی
    مراحل درمان
    مرحله 1
    سازماندهی خودمراقبتی در زمان واقعی
    سازماندهی توزین هفتگی
    آموزش بیمار درباره ی مشکلات تغذیه
    ایجاد " تغذیه ی منظم "
    سه مشکل رایج در هنگامی که به بیماران کمک می شود این الگوی تغذیه را بپذیرند.
    مشارکت سایر افراد مهم
    مرحله ی 2
    ایجاد یک ارزیابی مشترک از پیشرفت
    طراحی مرحله ی 3
    مرحله ی 3
    پنج عنصر اصلی این جنبه از درمان
    شناسایی ارزیابی بیش از حد و عواقب آن
    گسترش حوزه های نادیده گرفتن خود – ارزیابی
    بررسی و نظارت بدنی و پرهیز از آن
    تشخیص فرم های غیر معمول از بررسی بدنی
    تشخیص فرم های مراقبتی بیشتر برای بررسی بدنی
    تشخیص " احساس چاق شدن "
    مراحل تشخیص احساس چاق شدن
    کاوش اولیه از ارزیابی بیش از حد
    مشخص سازی رژیم غذایی
     عوارض جانبی
    انواع مکانیزم های مختلفی که ممکن است بیمار با آن درگیر باشد
    مرحله ی 4
    کاهش خظر ابتلا به بیماری در آینده
    به حداقل رساندن خطر عود
    درمان پایانی
    ایجاد بررسی پس از درمان
    نکته های نهایی

    منابع

    توضیح در مورد شیوه توضیحات پروتکل و مبنای آن

    درمان های راهنما محور به معالجان اجازه می دهد تا به گونه های متنوعی درمان را شخصی سازی کنند؛ شامل گسترش یک برنامه درمانی برای بیماران در مدل درمان کلی و ارزیابی جلسه به جلسه ( بر پایه ی خود مراقبتی ) برای تخمین زمان و اهداف مشارکت است. با این وجود، چالش این است که انعطاف پذیری بیشتری در فرمولاسیون درمان راهنما محور ایجاد شود که قابلیت بررسی بیماران به شیوه ای شخصی و منعطف را می دهد. امید ما این است که CBT-E یک گام جلوتر در این رویکرد است. محدودیت اصلی برخی از درمان های راهنما محور این است که درمان معمولا توسط تشخیص DSM-IV بیمار انجام می شود. این ناهمگونی را که در بیشتر دسته بندی های DSM وجود دارد نادیده می گیرد در مقابل، CBT-E از یک Transdiagnostic مشتق شده است و فرم دقیق آن به یک فرمولاسیون انفرادی تری نسبت به DSM-IV وابسته است. بنابراین، از آن جایی که درمان در آنالیز رایج تر است، یک ویژگی رفتار درمانی هم از درمان تجربی برای پرخوری عصبی مشتق شده است. یک چالش کلی در تأکید بر انعطاف پذیری بیشتر درمان، انعطاف پذیری بالینی است با مدل ساخته شده و خاص درمان راهنما محور. CBT-E برای رسیدن به این هدف با شناسایی مکانیزم هایی که اختلالات تغذیه ی بیماران خاص را حفظ می کند تلاش می کند و سپس آن ها را با شیوه ای درمانی مبتنی بر سند ( شواهد )مورد هدف قرار می دهد.

    توضیح در مورد پروتکل، گروه سنی و وزنی قابل استفاده :

    CBT-E یک درمان برای بیمارانی با یک مشکل تغذیه ای با شدت بالینی است ( یعنی اختلال ماندگار است و به طور قابل توجهی با عملکرد روانی اجتماعی یا سلامتی فیزیکی اش مرتبط است). نسخه ی بزرگسالان درمان برای بیماران 18 سال به بالا طراحی شده است. این به طور یکسان برای مردان و زنان مناسب است. از آن جایی که یک درمان مبتنی بر سرپایی بودن بیمار است، این ضروری است که برای بیمار امنیت وجود دارد که به این طریق، به لحاظ فیزیکی و روانشناسی مدیریت کند. در عمل این بدان معناست که وضعیت فیزیکی بیمار باید پایدار باشد و او نباید در معرض خودکشی باشد. درمان با بیماران در شدت طیف وزنی استفاده نشده است بلکه برای بیمارانی با BMI بین 15 و 40 طراحی شده است. اگرچه بعضی بیماران با BMI زیر 15 می توانند با CBT-E مدیریت شوند، این بهترین روش برای درمانگران با تجربه است. بیماران با یک BMI بالای 40 دارای نیازهای خاص درمانی هستند و ممکن است نامزد جراحی چاقی باشند.

    نکات مهم و حقوقی پیش از خرید حقوقی :

    این فایل توسط تیم آفمَس تهیه شده و فقط و فقط خریدار این فایل مجاز به استفاده از آن در تحقیق یا درمان خود است.


    شما حق ندارید این فایل را برای فرد دیگری ارسال کنید.


    هرگونه فروش اینترنتی و یا دستی این فایل حرام بوده و عقوبت اخروی و پیگیری قضایی خواهد داشت. زیرا ماه ها برای تهیه آن زحمت کشیده شده است. در صورت عدم رعایت ، بخش حقوقی آفمَس از شما شکایت خواهد کرد.


    از پرینت کردن این فایل در کافی نت ها خودداری کنید .


برچسب‌ها: پروتکل,درمان,شناختی,رفتاری,اختلالات,تغذیه,ای,به,صورت,راهنما,محور,بر,اساس,CBT-E,
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۸:۵۶ توسط سامان سم دسته : نظر(0)