X
تبلیغات
نمونه کار

نمونه کار

نمونه سوالات ریاضی پیش دانشگاهی رشته ریاضی

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • [unable to retrieve full-text content]

برچسب‌ها: نمونه,سوالات,ریاضی,پیش,دانشگاهی,رشته,ریاضی,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۹:۰۷ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی و خودکنترلی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی و خودکنترلی دانشجویان

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی و خودکنترلی دانشجویان
    مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی و خودکنترلی دانشجویاندسته: روانشناسی و علوم تربیتی
    بازدید: 6 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 55 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 59

    مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی و خودکنترلی دانشجویان

    قیمت فایل فقط 15,000 تومان

    خرید

    بصورت فایل ورد

    همراه با منابع

    2-1-مقدمه ....................................................................16

    2-2-هوش معنوی...................................................18

    2-2-1-تاریخچه هوش معنوی.....................................21

    2-2-2-تعریف هوش......................................................22

    2-2-3-تعاریف هوش معنوی از دیدگاه های مختلف...............23

    2-3- معنویت.......................................................30

    2-3-1-معنویت و مذهب...........................................32

    2-3-2-همپوشی بین معنویت و مذهب.......................34

    2-3-3-انواع معنویت.............................................35

    2-3-4-اسلام و معنویت.............................................38

    2-3-5ویژگی اصلی انسانهای معنوی..........................41

    2-3-6-ابعاد ارادی انسانهای معنوی...............................42

    2-3-7-مدل هوش معنوی کینگ.................................47

    2-4-خودکنترلی.............................................................48

    2-4-1-مراحل خودکنترلی برای رسیدن به منبع کنترل درونی..........52

    2-4-2-پنج مهارت افزایش خود کنترلی.................54

    2-4-3-خود کنترلی و مراقبه................................57

    2-4-4-واگیر دار بودن توانایی خود کنترلی..................57

    2-4-5-نقش و ضرورت خود كنترلی....................59

    2-4-6-خود کنترلی در سازمان..............................59

    2-4-7-ماهیت و هدف خود کنترلی.........................60

    2-4-8-مرز بین کنترل و خود کنترلی......................62

    2-4-9-عواقب نداشتن کنترل بر خود..............................63

    2-4-10-ریشه کنترل بر خود.................................64

    2-4-11-مدل خود کنترلی تانجی.........................66

    2- 5 - ادبیات و پیشینه تحقیق.................................67

    قیمت فایل فقط 15,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی و خودکنترلی دانشجویان


برچسب‌ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,هوش,معنوی,و,خودکنترلی,دانشجویان,
+ نوشته شده در سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۴:۳۵ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان

مرجع فایلهای آموزشی | بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مرجع فایلهای آموزشی | بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان

    بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان


    بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان
    دسته: مدیریت
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 904 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 252

    هدف از این پایان نامه سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در صندوق ضمانت صادرات ایران بر اساس مدل باس مورد بررسی قرار می گیرد

    قیمت فایل فقط 147,000 تومان

    خرید

    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

    بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان

    چکیده:

    در عصری که اقتصادش بر چرخ دانش می گردد، دانش به عنوان یک فاکتور حیاتی در حفظ مزیت رقابتی پایدار در سازمان ها محسوب می شود. امروزه هنر مدیریت در سازمان ها در حال تبدیل شدن به هنر «مدیریت دانش» است و رهبری یعنی فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید دانسته های ارزشمند از طریق تفکر نیروی انسانی و به انجام رسانیدن این کار به طریقی که افراد را به مسئولیت پذیری شخصی ترغیب کند. عامل رهبری نقش کلیدی در پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان ها ایفا می کند، لذا در این پژوهش به بررسی رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری و همچنین تبیین سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پرداخته شد. 

    جامعه آماری این پژوهش را کارکنان صندوق ضمانت صادرات ایران تشکیل می دهند. تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی است. برای بررسی رابطه بین متغییرهای مکنون از تحلیل رگرسیون مبتنی بر نرم افزار spss و تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس بر اساس نرم افزار pls استفاده شد. همسو با فرضیات پژوهش، ضرایب همبستگی نشان می دهد بین سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی با مدیریت دانش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و در مورد سبک رهبری عدم مداخله گر، معنی داری رابطه میان این متغییر و متغییر مدیریت دانش تأیید نگردید. در نهایت نیز سبک رهبری تبادلی به عنوان سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در این سازمان شناسایی شد.

    واژگان کلیدی:

    مدیریت دانش

    رهبری دانش

    رهبری تحول آفرین

    رهبری تبادلی

    رهبری عدم مداخله گر

     مقدمه 

    در دنیای پویای امروز، سازمان ها به طور مداوم در جستجوی راهی برای سازگار ساختن خود با شرایط جدیدند که آن ها را در جهت بقا در یک محیط رقابتی آماده سازد. رشد اقتصاد دانش محور تأکید بر ارزش اطلاعاتی دارد که مزیت رقابتی ایجاد می کند، این اطلاعات به شرکت ها کمک می کند تا از سرمایه های دانش خود در گذشته استفاده نموده و در آینده به طور اثربخش تری عمل نمایند. در چنین شرایطی از دنیای امروز عجیب نیست که مفاهیمی چون مدیریت دانش به عنوان یکی از محبوب ترین دیدگاه های مدیریت تغییر استراتژیک در اوایل قرن بیست و یکم پدیدار شوند. برای سازمان های مدرن دانش یک منبع استراتژیک است که باید در جهت بقا و حفظ مزیت رقابتی ایجاد گردد (Hung et al ,2010). 

    دراکر (1993) دانش را در کنار سرمایه و نیروی کار به عنوان تنها منبع معنادار اقتصادی در جوامع دانشی مطرح کرد. بنابراین تمرکز بر دانش و مدیریت دانش نیاز اساسی سازمان ها می باشد. سازمان هایی که در زمینه ی مدیریت دانش موفق اند تمایل دارند، دانش را به عنوان یک دارایی مورد توجه قرار دهند و ارزش ها و هنجارهای سازمانی، که خلق و تسهیم دانش را حمایت می کند توسعه دهند (Keran et al,2013). دانش به عنوان یک منبع کلیدی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار است. 

    در پاسخ به محیط های رقابتی شدید بسیاری از سازمان ها جهت موفقیت کسب و کارشان به استفاده و مدیریت بهتر دانش در سازمان روی آورده اند (Wu,2012). مدیریت دانش، نگهداری و توزیع دانش در یک سازمان را به منظور دستیابی به مزیت رقابتی تسهیل می کند. به عبارتی مدیریت دانش مفهوم گسترده ایست که بیانگر کلیه ی فرآیندهایی که سازمان از طریق آن دانش را گسترش می دهد می باشد که این فرآیندها شامل :کسب، نگهداری و ذخیره، توزیع، تسهیم و کاربرد دانش در یک سازمان است (Keran et al,2013). 

    مدیریت دانش به خودی خود در سازمان پا نمی گیرد .اجرای برنامه های مدیریت دانش نیازمند رهبری و اداره مؤثر دانش در کلیه ی سطوح سازمانی است. در سازمانی که مفهوم رهبری دانش در آن تحقق یافته است، دانش به عنوان یک منبع راهبردی سازمان مطرح می باشد که برای مدیریت این منبع ارزشمند، طرح راهبردی مدونی بر اساس چشم انداز و مدیریت دانش سازمان تدوین شده است (ابطحی و صلواتی ،1385). 

    فهرست مطالب

    فصل اول : کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه 1

    2-1 بیان مسئله 

    3-1 اهمیت و ضرورت موضوع  2

    4-1 چارچوب نظری تحقیق    3  

    5-1 سؤالات تحقیق  7

    1-5-1  سؤال اصلی تحقیق 

    2-5-1  سؤالات فرعی تحقیق  7

    6-1 فرضیات تحقیق   7

    1-6-1 فرضیه اصلی تحقیق  7

    2-6-1 فرضیات فرعی تحقیق  8

    7-1 اهداف تحقیق یا نتایج مورد انتظار  8

    8-1 قلمرو تحقیق     8 

    1-8-1 قلمرو مکانی 

    2-8-1 قلمرو زمانی  8

    9-1 روش گرآوری داده ها   8 

    10-1 روش تحلیل داده ها  9

    11-1 روش نمونه گیری و تخمین حجم نمونه  9

    12-1 موانع و محدودیت های تحقیق  10

    13-1 نقشه راه   10

    14-1 تعاریف واژگان و اصطلاحات  11

    فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

    1-2 مقدمه  16

    2-2 تعارف مدیریت دانش  17

    3-2 تاریخچه مدیریت دانش    19   

    4-2 مدل های مدیریت دانش  20

    1-4-2 مدل هفت سی  21 

    2-4-2 مدل شش گانه استیو هالس  21

    3-4-2 مدل رن جانسون  23

    4-4-2 مدل کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران 24

    5-4-2 مدل چارچوب ستون های مدیریت دانش  24 

    6-4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخشی مدیریت دانش  25

    7-4-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26

    5-2 تعاریف ابعاد اصلی فرآیند مدیریت دانش  29

    1-5-2 خلق و کسب دانش  29

    2-5-2 تسهیم دانش  30 

    3-5-2 کاربرد دانش  32 

    4-5-2 نگهداری و ذخیره دانش  33

    5-5-2 فرآیند ارزیابی و بازخور  34

    6-2 تعاریف رهبری  34 

    7-2 تمایز بین رهبری و مدیریت  35

    8-2 مکاتب رهبری  37

    1-8-2 مکتب صفات شخصی  38

    2-8-2 مکتب رفتاری  39 

    1-2-8-2 مطالعات دانشگاه آیوا 40

    2-2-8-2 نظریه مطالعات میشیگان  41

    3-2-8-2 مطالعات اوهایو  41

    4-2-8-2 نظریه شبکه مدیریت  42

    5-2-8-2 نظریه چهار سبک رهبری  44

    3-8-2 مکتب اقتضایی 44

    1-3-8-2 نظریه پیوستاری رهبری 44

    2-3-8-2 نظریه رهبری مبتنی بر موقعیت(رهبری وضعیتی) 45

    3-3-8-2 نظریه رهبری اقتضایی فیدلر  47

    4-3-8-2 نظریه مسیر-هدف 48

    5-3-8-2 تئوری تعامل رهبر- عضو (LMX)  50 

    4-8-2 مکاتب نوین رهبری  51 

    1-4-8-2 نظریه جانشین های رهبری  51

    2-4-8-2 نظریه اسنادی رهبری  51

    3-4-8-2 نظریه رهبری تحول آفرین و تبادلی  52

    9-2 رهبری تحول آفرین  53

    1-9-2 نفوذ آرمانی  55

    1-1-9-2 ویژگی های آرمانی  56

    2-1-9-2 رفتارهای آرمانی  56

    2-9-2 انگیزش الهام بخش  56

    3-9-2 ملاحظات فردی  57

    4-9-2 ترغیب ذهنی  58

    10-2 نظریه های مختلف مربوط به رهبری تحول آفرین  60

    1-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین برنز  60

    2-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین بنیس و نانوس 60 

    3-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شاین  61

    4-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین تیچی و دیونا  62 

    5-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شرمر هورن  62

    6-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین باس  63

    7-10-2 نظریه باس و آوولیو 64

    11-2 رهبری تبادلی  64

    1-11-2 ابعاد اصلی رهبری تبادلی  65 

    1-1-11-2 پاداش های مشروط  65

    2-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء فعال  65

    3-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء منفعل  66

    12-2 رهبری عدم مداخله گر 66

    13-2 رهبری و مدیریت دانش  67

    14-2 ابعاد و ویژگی های رهبری  71

    15-2 صندوق ضمانت صادرات ایران  74

    16-2 تاریخچه صندوق ضمانت صادرات ایران 74

    17-2 ریسک های تحت پوشش صندوق  75

    1-17-2 ریسک های تجاری  75

    2-17-2 ریسک های سیاسی 75

    18-2 خدمات ارائه شده توسط صندوق 76

    1-18-2 اعتبارسنجی خارجی  76

    2-18-2 اعتبارسنجی داخلی 76

    3-18-2 صدور انواع بیمه نامه 76

    1-3-18-2 بیمه نامه کل گردش صادرات 76

    2-3-18-2 بیمه نامه خاص صادرات 77

    3-3-18-2 بیمه نامه صدور خدمات فنی مهندسی 77

    4-3-18-2 بیمه نامه سرمایه گذاری 77

    5-3-18-2 بیمه نامه بلا اثر شدن قرارداد صادراتی 78

    6-3-18-2 بیمه نامه خرید دین اسناد صادراتی  78

    7-3-18-2 بیمه نامه تضمین اعتبارات بانک بابت تضمین اعتبارات دیداری  78

    4-18-2 صدور انواع ضمانت نامه   78

    1-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری تولیدی  78

    2-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ریالی  79

    3-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ارزی  79

    4-4-18-2 ضمانت نامه پوشش اعتبار خرید 79

    19-2 بخش دوم: پیشینه تحقیق 80

    1-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش  80 

    2-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه رهبری تحول آفرین 83 

    23-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش و رهبری  85 

    20-2 مدل پیشنهادی تحقیق  88

    فصل سوم : روش تحقیق

    1-3 مقدمه 90

    2-3 هدف تحقیق   90 

    3-3 نوع تحقیق  91

    4-3 روش تحقیق  91 

    5-3 جامعه و نمونه آماری  91 

    6-3 روش گردآوری اطلاعات 92 

    1-6-3 منابع اولیه  92

    2-6-3 منابع ثانویه  92

    7-3 ابزار گردآوری اطلاعات  92

    8-3 روایی و پایایی پرسشنامه  92

    1-8-3 پرسشنامه رهبری چند عاملی باس و آوولیو 92

    1-1-8-3 پایایی (اعتماد) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

     2-1-8-3 روایی (اعتبار) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

    3-1-8-3 شاخص های مورد سنجش در پرسشنامه رهبری چند عاملی  94 

    2-8-3 پرسشنامه مربوط به متغییر مدیریت دانش  96

    1-2-8-3 پایایی پرسشنامه مدیریت دانش  97

    2-2-8-3 روایی (اعتبار) پرسشنامه مدیریت دانش 98

    3-8-3 پایایی کلی پرسشنامه  98

    4-8-3 روایی کلی پرسشنامه  99

    9-3 مدل تحلیلی پژوهش  100

    10-3 روش تحلیل داده ها  102

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

    1-4 مقدمه  104

    2-4 تحلیل با استفاده از آمار توصیفی  104 

    1-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  104 

    2-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات  105

    3-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

    4-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی 106

    3-4 تحلیل با استفاده از آمار استنباطی  107 

    4-4 آزمون هم خوانی داده های مدیریت دانش و سبک رهبری با توزیع نرمال  107

    5-4 تحلیل آماری فرضیه اصلی تحقیق  112

    6-4 تحلیل آماری فرضیات فرعی تحقیق  113

    1-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی اول  113

    2-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی دوم 114

    3-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی سوم  115

    4-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی چهارم  116

    7-4 نتایج تحلیل مبتنی بر حداقل مربعات جزئی(PLS) 117

    1-7-4 تحلیل عاملی متغییرهای مدل تحقیق  117

    2-7-4 مدل مفهومی تحقیق در قالب مدل سازی معادلات ساختاری  119

    3-7-4 نمودار مسیر و آزمون فرضیات با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری  120

    4-7-4 ضریب تعیین (R2) 123

    8-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  123

    فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

    1-5 مقدمه  126

    2-5 نتایج تحقیق  127

    1-2-5 نتایج مربوط به متغییر مدیریت دانش  127

    2-2-5 نتایج مربوط به متغییر سبک رهبری  128

    3-2-5 نتایج مربوط به رابطه میان متغییرهای مکنون تحقیق  129

    3-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

    4-5 مقایسه مدل اولیه و مدل نهایی تحقیق  131

    5-5 جنبه نوآوری تحقیق  132

    6-5 محدودیت های تحقیق  132

    7-5 پیشنهادهای تحقیق  132

    1-7-5 پیشنهادهایی بر اساس یافته های تحقیق  132

    2-7-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی  134

    فهرست جداول

    جدول 1-2 تعاریف مختلف مدیریت دانش  18

    جدول 2-2 گاه شمار مدیریت دانش  20 

    جدول 3-2 مدل های مختلف مدیریت دانش  28

    جدول 4-2 تفاوت بین رهبری و مدیریت  36

    جدول 5-2 خلاصه نظریه های رهبری  37

    جدول 6-2 ویژگی های شخصی و خصوصیات شخصیتی رهبری 39

    جدول 7-2 سبک های رهبری لیکرت 44

    جدول 8-2 جانشین های رهبری  51

    جدول 1-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های مدیریت دانش  97

    جدول 2-3 نتیجه آزمون دو نیم سازی گویه های مدیریت دانش  98 

    جدول 3-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های پرسشنامه  98

    جدول 4-3 آلفای کرونباخ مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99 

    جدول 5-3 ضریب پایایی مرکب مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99

    جدول 6-3 ضریب روایی همگرا مربوط به متغییرهای مکنون مدل  100

    جدول 7-3 مدل تحلیلی پژوهش  101

    جدول 1-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه اصلی اول  113

    جدول 2-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی اول  114

    جدول 3-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی دوم 115

    جدول 4-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی سوم  116

    جدول 5-4 ضرایب آزمون تحلیل رگرسیون درباره میزان تأثیر سبک های رهبری بر مدیریت دانش  117

    جدول 6-4 ضرایب مسیر متغییرهای مکنون مدل 121

    جدول 7-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  124

    فهرست شکل ها

    شکل 1-1 مدل چند گانه رهبری

    شکل 2-1 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  6

    شکل 3-1 نقشه راه انجام تحقیق  10

    شکل 1-2 مدل مبتنی بر فرآیندهای دانش  22

    شکل 2-2 مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار  23

    شکل 3-2 مدل پیشنهادی ابطحی- صلواتی برای کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران  24

    شکل 4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخی مدیریت دانش  25

    شکل 5-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26 

    شکل 6-2 پیوستار رهبری مطالعات میشیگان 42

    شکل 7-2 وضعیت های رهبری اوهایو  42

    شکل 8-2 شبکه مدیریت بلیک و موتون 43

    شکل 9-2 نظریه پیوستاری تانن بام و اشمیت  45

    شکل 10-2 الگوی رهبری مبتنی بر موقعیت  46

    شکل 11-2 رابطه بین شرایط و سبک های رهبری  48 

    شکل 12-2 رابطه بین سبک های رهبری مؤثر و عوامل سه گانه موقعیت  48

    شکل 13-2 اجزاء اصلی تئوری مسیر-هدف  49

    شکل 14-2 تئوری تعامل رهبر-عضو  50

    شکل 15-2 تأثیرگذاری سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی بر تسهیم دانش  71

    شکل 16-2 ابعاد رهبری دانش  72

    شکل 17-2 رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی  81

    شکل 18-2 تأثیر رهبری تحول آفرین بر خلاقیت و نوآوری سازمانی  83 

    شکل 19-2 نقش رهبری بر انتقال دانش در سازمان های خلاق  86 

    شکل 20-2 مدل اولیه پیشنهادی تحقیق  88

    شکل 1-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  105 

    شکل 2-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات 105

    شکل 3-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

    شکل 4-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سابقه کار  106

    شکل 5-4 بارهای عاملی و ضرایب مسیر متغییرها و شاخص های تشکیل دهنده مدل 118

    شکل 6-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر مدیریت دانش  118

    شکل 7-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تحول آفرین  119

    شکل 8-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تبادلی  119

    شکل 9-4 مدل مفهومی بر اساس مدل سازی معادلات ساختاری  120

    شکل 10-4 مقدار آماره t مربوط به متغییرهای مکنون مدل  121

    شکل 11-4 بار عاملی و ضرایب مسیر مدل نهایی مبتنی بر معادلات ساختاری  123

    شکل 1-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

    شکل 2-5 مدل مفهومی نهایی تحقیق  131 

    قیمت فایل فقط 147,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان , مدیریت دانش , سبک رهبری توانمندساز , سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش , پیاده سازی موفق مدیریت دانش , رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری , پایان نامه با موضوع مدیریت دانش , دانلود پایان نامه مدیریت دانش , پایان نامه مدیریت دانش doc , موضوع پایان نامه مدیریت دانش


برچسب‌ها: بررسی,رابطه,مدیریت,دانش,و,سبک,رهبری,در,سازمان,
+ نوشته شده در پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۴:۲۳ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پروپوزال بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • [unable to retrieve full-text content]

برچسب‌ها: پروپوزال,بررسی,رابطه,مدیریت,دانش,و,کارآفرینی,مدیران,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۱:۴۴ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پرسشنامه بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

مرجع فایلهای آموزشی | پرسشنامه بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مرجع فایلهای آموزشی | پرسشنامه بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

    پرسشنامه بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران


    پرسشنامه بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران
    دسته: مدیریت
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 37 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 9

    هدف اصلی این پرسشنامه بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران می باشد

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی

    ارتباط بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران

    چکیده

    هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، 214 مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.

    برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج  از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t  مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss  استفاده شد. 

    نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد (79/0=r). همچنین بین مولفه های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.

    ابزارهای اندازه‌گیری

    در این پژوهش با توجه به اهداف و نیازهای تحقیق به منظور جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز جهت توصیف و آزمون فرضیه‌های تحقیق از سه پرسشنامه استفاده شده است که عبارتند از:

    پرسشنامه ویژگی‌های فردی نمونه‌ها: که ویژگی‌های افراد جامعه مورد نظر از قبیل: سن، جنس، تحصیلات و سابقه خدمت را مورد سنجش قرار داد.

    3-7-1-پرسشنامه مدیریت دانش: این پرسشنامه توسط شرون لاوسون[1] (2003) ساخته شده است. روایی این پرسشنامه توسط اساتید تایید و پایایی آن توسط محققین بارها محاسبه گردیده است در این پژوهش نیز آلفای کرونباخ بدست آمده توسط محقق 73/0 می­باشد. این پرسشنامه شامل 24 سوال می‌باشد که هر چهار سوال به ترتیب به بررسی مولفه‌های تولید، کسب، سازماندهی، ذخیره، انتشار و کاربرد دانش می‌پردازد.

    ردیف

    مولفه‌های مدیریت دانش

    سوال‌های پرسشنامه

    1

    تولید دانش

    1 تا 4

    2

    کسب دانش

    5 تا 8

    3

    سازماندهی دانش

    9 تا 12

    4

    ذخیره دانش

    13 تا 16

    5

    انتشار دانش

    17 تا 20

    6

    کاربرد دانش

    21 تا 24

    جدول 3-1: پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون

    جهت ارزش‌گذاری این پرسشنامه از طیف 5 گزینه‌ای لیکرت استفاده شده است.

    مقیاس‌ها

    کاملاً موافقم

    موافقم

    نظری ندارم

    مخالفم

    کاملاً مخالفم

    نمرات

    5

    4

    3

    2

    1

    جدول 3-2: طیف 5 گزینه ای لیکرت

    3-7-2-پرسشنامه سنجش کارآفرینی: این پرسشنامه استاندارد توسط اسکاربوروف و زیمور[2] (1990) ساخته شده است و یک شمایی از نیم‌رخ کارآفرینی فرد را ارائه می‌دهد. روایی و پایایی این پرسشنامه باتوجه به نظر اساتید و منبع اصلی این پرسشنامه مورد تایید می­باشد. یک پرسشنامه با 10 سوال چند گزینه‌ای و هر پاسخگو برحسب انتخاب گزینه‌های مربوط به هر سوال امتیازات متفاوتی می‌گیرد. پس از جمع امتیازات مربوط به تمامی سوالات ده‌گانه برای هر پاسخگو میزان کارآفرینی برای هر مدیر تعیین می‌گردد. (حداکثر امتیاز 100 می‌باشد). نحوه امتیاز‌بندی و تفسیر نتایج به شرح زیر می‌باشد.

    نحوه امتیازبندی:

    به هریک از جواب‌های ذیل 10 امتیاز تعلق می‌گیرد:

    1 (الف) – 2 (الف) – 3 (ج) – 4 (الف) – 5 (الف) – 6 (الف) – 7 (ج) – 8 (الف) – 9 (ج) – 10 (ج)

    به هریک از جواب‌های ذیل 8 امتیاز تعلق می‌گیرد:

    3 (ب) – 8 (ب) – 9 (ب)

    به هریک از پاسخ‌های ذیل 6 امتیاز تعلق می‌گیرد:

    2 (ب) – 5 (ب)

    برای جواب زیر 5 امتیاز تعلق می‌گیرد:

    1 (ب)

    به پاسخ‌های زیر 4 امتیاز تعلق می‌گیرد:

    5 (ج)

    برای هریک از جواب‌های ذیل 2 امتیاز تعلق می‌گیرد:

    2 (ج) – 3 (الف) – 4 (ب) – 6 (ج) – 9 (د) – 10 (ب)

    به هر جواب دیگری غیر از پاسخ‌های فوق هیچ امتیازی تعلق نمی‌گیرد.

    تفسیر نتایج :

    امتیاز       نیم‌رخ

    نیم‌رخ کارآفرینی (EP)[3]

    85 به بالا

    فوق‌العاده کارآفرین

    84-65

    کارآفرین

    64-40

    بالقوه کارآفرین

    40-0

    فاقد کارآفرینی یا کارآفرینی پایین

    جدول 3-3: تفسیر نتایج پرسشنامه میزان کارآفرینی



    [2] .Scarborough & Zimmerer

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : پرسشنامه بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران , پرسشنامه کارآفرینی , پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی , پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمرر , پرسشنامه مدیریت دانش , پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش , پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون , پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش شرون لاوسون , پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی


برچسب‌ها: پرسشنامه,بررسی,رابطه,مدیریت,دانش,و,کارآفرینی,مدیران,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۱:۰۲ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

مرجع فایلهای آموزشی | پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مرجع فایلهای آموزشی | پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

    پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک


    پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک
    دسته: مدیریت
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 24 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 10

    هدف از این پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانکهای شعب استان گیلان می باشد

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت نیروی انسانی

    پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

    چکیده

          هدف این تحقیق سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش می باشد. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و بر اساس روش توصیفی از نوع همبستگی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق مورد مطالعه شامل شعب بانک های غرب استان گیلان می باشد. که در سطح واحد سازمانی مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است جامعه آماری تحقیق برابر182 شعبه بانک دولتی وخصوصی در سطح 6 شهرستان (آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، بندر انزلی و صومعه صرا) که مشغول به ارائه خدمات هستند می باشد.که حجم نمونه 96 می باشد.

    برای تجزیه و تحلیل توصیفی پژوهشی داده های از شاخص فراوانی، درصد فراوانی و از شاخص های مرکزی استفاده شده است. و برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شده و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون رگریسیون استفاده شده است. یافته ها تحقیق نشان از تأثیر مثبت و معنادار سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش دارد و همچنین تاثیر مثبت و معنادار متغیرهای سرمایه ساختاری بر مدیریت دانش، سرمایه شناختی بر مدیریت دانش و سرمایه ارتباطی بر مدیریت دانش است.

    واژگان کلیدی:

    سرمایه اجتماعی

    سرمایه ساختاری

    سرمایه شناختی

    سرمایه ارتباطی

    مدیریت دانش

    1-1  روش و ابزار جمع آوری داده­ها

         در این تحقیق روش­های جمع­ آوری داده­ها واطلاعات به صورت میدانی وکتابخانه­ای انجام گرفت.در روش میدانی از پرسشنامه استفاده شده است که به این منظور برای سنجش سرمایه اجتماعی از پرسشنامه ناهاپیت و گوشال و برای سنجش مدیریت دانش از پرسشنامه پاتریك فونگ وهمكاران(2009) با انجام تعدیلاتی، استفاده شده است. وهمچنین درروش کتابخانه­ای ازکتاب­ها و منابع دانشگاهی رشته مدیریت برای تعاریف متغییرها و ادبیات نظری تحقیق استفاده به عمل آمده است.

          پرسشنامه تحقیق حاضر شامل 66 گویه می­باشد. 28 گویه برای سنجش سرمایه اجتماعی و 38 گویه برای ارزیابی فرایندهای مدیریت دانش طراحی شده است. گویه تنظیم شده براساس مقیاس پنج گزینه­ای لیکرت (خیلی موافقم = 5، موافقم= 4، نظری ندارم = 3، مخالفم= 2 و خیلی مخالفم= 1)  ساخته شده است (سکاان، اوما، 1391: ص221). گویه­های مربوط به سرمایه اجتماعی بر اساس پرسشنامه طراحی شده توسط ناهاپیت و گوشال (1998) با تعدیلاتی برای سنجش سه بعد سرمایه اجتماعی شامل شناختی، ساختاری و ارتباطی طراحی شده­اند. که هفت خرده مقیاس شبکه ها، اعتماد، همکاری، فهم متقابل، روابط، ارزش ها، تعهد را مورد بررسی قرار می دهد که عبارتند از:

    –       بعدساختاری: موارد 1تا 8 که دارای خرده مقیاس شبکه­ها ( موارد 1، 2، 3، 4) و روابط (موارد 5، 6، 7، 8 ) می­باشد.

    –  بعد شناختی: موارد 9تا 15 که دارای خرده مقیاس همکاری (موارد9 ،10، 11 ، 12) و ارزش­ها (موارد 13، 14 ،15) می­باشد.

    –  بعد ارتباطی: موارد 16تا 28 که دارای خرده مقیاس اعتماد ( موارد 16، 17، 18،19، 20)، فهم متقابل (موارد 21، 22، 23 و 24) و تعهد (موارد 25، 26، 27 و 28) می­باشد.

    و گویه­های مربوط به فرایندهای مدیریت دانش بر اساس پرسشنامه طراحی شده توسط پاتریك فونگ و همكاران(2009) و با انجام تعدیلاتی طراحی شده­اند. این پرسشنامه بر اساس پنج بعد مدیریت دانش شامل: اکتساب دانش، ایجاد دانش، ذخیره دانش، توزیع کردن دانش و نگهداری از دانش طراحی شده است و مورد بررسی قرار می­دهد که عبارتند از:

    –       اکتساب دانش: موارد 29 تا 34

    –       ایجاد دانش: موارد35 تا 40

    –       ذخیره کردن دانش: موارد 41 تا 50

    –       توزیع دانش: موارد 51 تا 61

    –       نگهداری از دانش: موارد 62 تا 66 می­باشد.

    1-2   روایی وپایایی از جمع­آوری داده­ها

          هنگامی كه به امید مطالعه یك مفهوم مجموعه­ای از پرسش­ها ( یا یك ابزار اندازه گیری) را مطرح می­كنیم، چگونه می توانیم اطمینان یابیم كه واقعاً به اندازه گیری همان مفهوم مورد نظر پرداخته ایم یا چیز دیگری را سنجیده­ایم برای آزمودن برازش اندازه ها چند نوع آزمون روائی وجود دارد ( سكاران، اوما ـ1391: ص 223).

    روایی محتوا:

          روائی محتوا اطمینان می­دهد كه ابزار مورد نظر به تعداد كافی پرسش­های مناسب برای اندازه­گیری مفهوم مورد سنجش دربردارد. هر قدر عناصر مقیاس گسترده­تر و قلمرو و مفهوم مورد سنجش را بیشتر در برگیرد روائی محتوا بیشتر خواهد بود. به بیان دیگر روائی محتوا نشان می­دهد كه ابعاد و عناصر یك مفهوم تا چه حد تحت پوشش دقیق قرار گرفته است ( سكاران، اوما ـ 1391: ص 223). در این تحقیق برای روایی ابزار از روایی محتوا بهره­گیری شده است. بدین منظور از ابتدا با دقت در مطالعات کتابخانه­ای و استفاده از الگوهای مرجع موجود در تحقیقات مشابه، سعی شده است از مولفه­ها و شاخص­های مورد قبول و مناسب استفاده شود. سپس پرسشنامه اولیه طراحی شده برای اساتید ارسال و پس از تایید نهایی استاد راهنما و کارشناسان و انجام اصلاحات مقتضی، نهایی گردید.

    اعتبار(پایایی)پرسشنامه:

           پایایی ابزار كه از آن به اعتبار، دقت و اعتماد پذیری نیز تعبیر می­شود، عبارت است از اینكه اگر یك وسیله اندازه­گیری كه برای سنجش متغیر و صفتی ساخته شده در شرایط مشابه در زمان یا مكان دیگر مورد استفاده قرار گیرد، نتایج مشابهی از آن حاصل شود؛ به عبارت دیگر، ابزار پایا یا معتبر ابزاری است كه از خاصیت تكرار­پذیری و سنجش نتایج یكسان برخوردار باشد (حافظ نیا و همکاران، 1392: ص155).

    به منظور اندازگیری پایایی پرسشنامه، از روش آلفای كرونباخ با استفاده از نرم افزار SPSS18 استفاده شده است. آلفای کرونباخ همبستگی درونی را می­سنجد ضریب همبستگی آلفای کرونباخ، یک مقدار بین صفر و یک می­باشد. در صورتی یک پرسشنامه پایاست که مقدار آلفای کرونباخ بزرگتر از مقدار7/0 باشد و هر چه این مقدار به عدد 1 نزدیک­تر باشد پرسشنامه از پایایی بالاتر برخوردار می­باشد (مومنی، فعال قیومی،1391: ص 212). مقدار آلفای بدست آمده برای پرسشنامه­های سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش به ترتبب 86/0 و85/0 می­باشد.

    جدول ‏3‑2: ضریب آلفای کرونباخ

    متغیرها

    ضریب آلفای کرونباخ

    تعداد گویه­های متغیر

    سرمایه اجتماعی

    86/0

    28 گویه (28-1)

    بعد ساختاری

    856/0

    8 گویه (8-1)

    بعد شناختی

    855/0

    7 گویه (15-9)

    بعد ارتباطی

    856/0

    13گویه (28-16)

    مدیریت دانش

    85/0

    38 گویه (66-29)

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : پرسشنامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک , پرسشنامه مدیریت دانش , پرسشنامه سرمایه اجتماعی , پرسشنامه سنجش سرمایه اجتماعی , پرسشنامه ارزیابی فرایندهای مدیریت دانش , پرسشنامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش , پرسشنامه رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش , پرسشنامه سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش , پرسشنامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانک


برچسب‌ها: پرسشنامه,بررسی,رابطه,سرمایه,اجتماعی,و,ابعاد,آن,با,مدیریت,دانش,در,بانک,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۰:۰۰ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک دانش

پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک دانش

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک دانش
    پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک دانشدسته:
    پاورپوینت

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 155 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 10

    دانلود پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک دانش
    بررسی برنامه ریزی
    استراتژیک دانش
    پاورپوینت جامع و کامل برنامه ریزی استراتژیک
    دانش
    کاملترین پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک دانش
    پکیج
    پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک دانش
    مقاله برنامه ریزی
    استراتژیک دانش
    تحقیق برنامه ریزی استراتژیک دانش

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    نوع فایل: پاورپوینت (قابل
    ویرایش
    )

    متن پاورپوینت :

    تعداد اسلاید : 10 صفحه


    مدیریت استراتژیک صنعتی
    موضوع ارائه : برنامه ریزی استراتژیک دانش
    Young-Gul Kim,Sung-Ho Yu,Jang-Hwan Michael.H.Zack Martin
    Schulz,Liold A.Jobe
    معماری مدیریت دانش
    معماری دانش : شامل نقشه های دانش
    معماری فرایند مدیریت دانش : مشخص نمودن فعالیتهای چرخه حیات
    دانش(خلق/کسب، ثبت/ذخیره سازی، تسهیم/استفاده، به روز
    کردن/پایان)، انعکاس سیاستها، قوانین و رویه های سازمانی
    معماری سازمان : ایجاد ساختارسازمانی مناسب و برنامه های منابع
    انسانی برای اجرا
    معماری فناوری اطلاعات : ایجاد یک زیربنای تکنیکی برای اجرای
    استراتژی همردیف سازی
    فهم اولویتهای استراتژیک مدیریت سطح بالا
    همردیف سازی استراتژیهای دانش با برنامه استراتژیک سازمان
    تطابق اهداف مدیریت دانش با اهداف سازمانی در حال تغییر
    ایجاد فهم دوجانبه با مدیریت ارشد بر روی نقش مدیریت دانش در
    پشتیبانی از استراتژیها
    تطابق تکنولوژی با تغییرات استراتژیک Young-Gul Kim,Sung-Ho
    Yu,Jang-Hwan منابع
    Kim. Y. G. & Yu. S. H. & Hwan. J. (2004). Knowledge
    Strategy Programming.

    Schulze, M. & A.Jobe, L, (2001). Codification And Tacitness
    As Knowledge Management Strategies An Impirical Exploration,
    Journal of High Technology Management Research.12:139-165.

    Zack, M.H, (1999). Developing a Knowledge Strategy. California
    Management Review. 41:125-147.


    توجه: متن بالا محتوای فایل
    پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل
    کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    دانلود پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک دانش
    ,
    بررسی برنامه ریزی استراتژیک دانش
    ,
    پاورپوینت جامع و کامل برنامه ریزی استراتژیک دانش
    ,
    کاملترین پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک دانش
    ,
    پکیج پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک دانش
    ,
    مقاله برنامه ریزی استراتژیک دانش
    ,
    تحقیق برنامه ریزی استراتژیک دانش


برچسب‌ها: پاورپوینت,برنامه,ریزی,استراتژیک,دانش,
+ نوشته شده در جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ساعت ۱۱:۱۵ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

تأثیر تماشای تلویزیون بر كیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدائی

تأثیر تماشای تلویزیون بر كیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدائی

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • تأثیر تماشای تلویزیون بر كیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدائی
    نام محصول : تأثیر تماشای تلویزیون بر كیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدائی
    دسته : اقتصاد
    بازدید: 23 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 21 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 23

    توضیحات کوتاه:
    در عصر حاضر هر روز ما شاهد تغییر و تحولاتی در سطح جهان هستیم كه این تغییرات بر روی افراد آن جامعه اثر می گذارد افراد می خواهند به نوعی، از تغییر و تحول جهان خود آگاه شوند كه در این راستا رسانه‌های گروهی می توانند به ما كمك بنمایند و از طریق این رسانه ها بسیاری از اطلاعات را بدست آوریم یكی از این دسته رسانه ها تلویزیون میباشد كه هر روز بیشتر و ب


    توضیحات کامل:

    تأثیر تماشای تلویزیون بر كیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدائی

    فهرست مطالب

    الف- بخش اول :

    1- صفحه عنوان و فهرست

    2- پیشگفتار

    ب – بخش دوم :

    فصل اول: مبادی تحقیق

    - مقدمه

    1- عنوان تحقیق

    2- تعریف و تحدید موضوع تحقیق

    3- تعریف مسئله مورد پژوهش

    4- هدف تحقیق

    5- ضرورت و اهمیت تحقیق

    6- فرضیه ها

    7- محدودیتها و مشكلات تحقیق

    8- تعریف اصطلاحات و واژه ها

    فصل دوم: زمینه و پیشینه تحقیقات انجام شده

    فصل سوم:

    1- بیان روش تحقیق

    2- تعیین جامعه آماری و روش نمونه گیری

    3- توصیف ابزارها و وسایل جمع آوری داده ها

    4- روش آماری

    5- بررسی فرضیه های الف و ب

    فصل چهارم : خلاصه و نتیجه گیری

    1- یافته های اصلی و نتیجه گیریها

    2- پیشنهادات

    الف – پیشنهادات عملی

    ب – پیشنهاد به محققان بعدی

    بخش سوم :

    1- فهرست منابع

    2- خلاصه تحقیق

    مقدمه

    در عصر حاضر هر روز ما شاهد تغییر و تحولاتی در سطح جهان هستیم كه این تغییرات بر روی افراد آن جامعه اثر می گذارد.

    افراد می خواهند به نوعی، از تغییر و تحول جهان خود آگاه شوند كه در این راستا رسانه‌های گروهی می توانند به ما كمك بنمایند و از طریق این رسانه ها بسیاری از اطلاعات را بدست آوریم یكی از این دسته رسانه ها تلویزیون میباشد كه هر روز بیشتر و بیشتر جای خود را در میان باز كرده است. كمتر خانه ای را شاهد هستیم كه در آن تلویزیون نباشد و افراد خانواده از برنامه های آن استفاده نكنند.

    در میان بییندگان و تماشاكنندگان تلویزیون فرزندان خانواده بیننده پر و پا قرص تلویزیون هستند تلویزیون می تواند اثرات بسیاری را بر روی دانش آموزان بگذارد كه در بین دختران و پسران و همچنین سنین مختلف متفاوت است. اما چگونگی استفاده از این رسانه و كیفیت برنامه های تلویزیون می تواند موضوع مهمی باشد مسئولین سینما نیز در نظر دارند با بالا بردن كیفیت برنامه های خود اطلاعات مفید و مناسبی در گروههای سنی مختلف بر جای بگذارند، اما گاه با زیاده روی در تماشای این وسیله و استفاده نامطلوب، آثار منفی را بر جای می‌گذارد این آثار میتواند دانش آموزان را از انجام تكلیف و یا به موقع خوابیدن باز دارد و بچه ها نتوانند در دروس خود موفقیت حاصل كنند.

    در این تحقیق كه كنكاشی است پیرامون «تأثیر تماشای تلویزیون بر كیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی سعی شده است واقعیات موجود، بدون تعصب و اظهارنظر شخصی مورد مداقه قرار گیرد.

    باید اذعان نمود كه كار مذكور خالی از اشكال نخواهد بود ولی حداقل توجهی است به این موضوع كه میتوان مسائل را با برخورد علمی و پژوهشی مورد بررسی قرار داد.

    1- عنوان تحقیق

    « تأثیر تماشای تلویزیون بر كیفیت تحصیلی دانش آموزان چهارم و پنجم ابتدائی پسرانه و دخترانه ناحیه 2 یزد.»

    2- تعریف و تحدید موضوع تحقیق

    نظر به اینكه تلویزیون یك رسانه گروهی است كه اكثر مردم كشور ما و بخصوص كودكان از آن استفاده می كنند لذا بر آن شدیم تا تأثیراتی كه این رسانه مهم در كیفیت تحصیلی دانش آموزان دارد، در كلاسهای چهارم و پنجم ابتدایی ناحیه 2 یزد (دخترانه و پسرانه) بررسی كنیم.

    3- تعریف مسئله مورد پژوهش

    تلویزیون به عنوان یكی از وسایلی است كه تا به حال توانسته تعداد زیادی از افراد را به خود جلب نماید و اثرات مثبتی بر جای بگذارد اما به نظر می رسد در كنار آن مشكلاتی را هم ایجاد نموده است از قبیل (انجام دادن تكالیف در حین تماشای تلویزیون – تماشای مداوم تلویزیون - كم تحركی – دیر خوابیدن) پس برآنیم تا این مسئله بررسی شود.

    1- برنامه زمانی دانش آموزان را به گونه ای تنظیم نمود كه حتی المقدور ساعات اختصاص یافته مثل برنامة كودكان را تماشا كنند و بقیة ساعات را به كارهای دیگر خود بپردازند.

    2- این تحقیق میتواند موجب كنجكاوی و روحیة جستجوگری و اجتماعی دانش آموزان را تقویت كند.

    3- از طریق این تحقیق می توان به آنها فهماند كه بسیاری از اطلاعات را میتوان از طریق تلویزیون كسب كرد.

    5- هدف تحقیق

    1- عادت دادن و ملزم كردن دانش آموزان به دیدن برنامه های مخصوص خود

    2- بررسی و اثر برنامه های تلویزیون در بالا بردن سطح آموزش دانش آموزان

    3- بررسی و اثر برنامه های تلویزیون در پایین آوردن سطح آموزش دانش آموزان

    4- پرورش روحیة كنجكاوی و اجتماعی در دانش آموزان.

    5- بررسی مسائل و مشكلات دانش آموزان كه در اثر تماشای مداوم تلویزیون ایجاد شده است از قبیل (كم تحركی – دیر خوابیدن – بی دقتی در تكالیف)

    جهت دریافت فایل تأثیر تماشای تلویزیون بر كیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدائیلطفا آن را خریداری نمایید


    تضمین خرید

برچسب‌ها: تأثیر,تماشای,تلویزیون,بر,كیفیت,تحصیلی,دانش,آموزان,مقطع,ابتدائی,دانلود رايگان تحقيق,پايان نامه اماده,پروژه کار اموزي,تحقيق اماده ,
+ نوشته شده در جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ساعت ۱۱:۲۹ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

جزوه زبان تخصصی اقتصاد و مدیریت ( دانشگاه پیام نور )

جزوه زبان تخصصی اقتصاد و مدیریت ( دانشگاه پیام نور )

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • جزوه زبان تخصصی اقتصاد و مدیریت ( دانشگاه پیام نور )

    توضیحات کوتاه:
    دانلود جزوه زبان تخصصی اقتصاد و مدیریت (براساس منبع دانشگاه پیام نور ) حاوی لغات مهم و پرتکرار با ترجمه فارسی، و نمونه سوالات ادوار گذشته با پاسخ نامه تستی و تشریحی، مناسب برای دانشجویان رشته های مدیریت با کد رشته 1212174 دانشگاه پیام نور


    توضیحات کامل:
    توضیحات:
    جزوه زبان تخصصی اقتصاد و مدیریت  (براساس منبع دانشگاه پیام نور ) حاوی لغات مهم و پرتکرار با ترجمه فارسی، و نمونه سوالات ادوار گذشته با پاسخ نامه تستی و تشریحی، مناسب برای دانشجویان رشته های مدیریت با کد رشته 1212174 دانشگاه پیام نور .

    محتویات بسته:
    - لغات مهم و پرتکرار دروس مختلف کتاب
    - چهار نوبت آزمون جامع با پاسخ نامه کاملا تشریحی

    - نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور :

    نیمسال اول 96 - 95 با پاسخ نامه کلیدی

    نیمسال دوم 95 - 94 با پاسخ نامه کلیدی

    نیمسال اول 95 - 94 با پاسخ نامه کلیدی


    تضمین خرید

برچسب‌ها: جزوه,زبان,تخصصی,اقتصاد,و,مدیریت,(,دانشگاه,پیام,نور,),دانلود رايگان تحقيق,پايان نامه اماده,پروژه کار اموزي,تحقيق اماده ,
+ نوشته شده در جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ساعت ۱۱:۰۱ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

جزوه درسی آمار توصیفی ( ویژه دانشجویان روان شناسی و علوم تربیتی)

جزوه درسی آمار توصیفی ( ویژه دانشجویان روان شناسی و علوم تربیتی)

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • جزوه درسی آمار توصیفی ( ویژه دانشجویان روان شناسی و علوم تربیتی)

    توضیحات کوتاه:
    جزوه درسی آمار توصیفی روش های آماری در علوم تربیتی ویژه دانشجویان رشته های روان شناسی، علوم تربیتی، آموزش و پرورش ابتدایی و در قالب فایل pdf به همراه نمونه سوالات امتحانی ادوار گذشته دانشگاه پیام نور با پاسخ نامه کلیدی


    توضیحات کامل:
    توضیحات:
    جزوه درسی آمار توصیفی / روش های آماری در علوم تربیتی ویژه دانشجویان رشته های روان شناسی، علوم تربیتی، آموزش و پرورش ابتدایی و ... در قالب فایل pdf به همراه نمونه سوالات امتحانی ادوار گذشته با پاسخ نامه کلیدی و تشریحی .

    محتویات محصول :
    - نکات کلیدی فصول مختلف کتاب در قالب فایل pdf

    - پنج نوبت آزمون جامع از سوالات پرتکرار با پاسخ نامه کاملا تشریحی
    - نمونه سوالات امتحانی ادوار گذشته دانشگاه پیام نور:

    تابستان 1396 با پاسخ نامه کلیدی ( جدید )

    نیمسال دوم 96 - 95 با پاسخ نامه کلیدی ( جدید )

    نیمسال اول 96 - 95 با پاسخ نامه کلیدی
    تابستان 1395 با پاسخنامه کلیدی
    نیمسال دوم 95-94 با پاسخنامه کلیدی
    نیمسال اول 95-94 با پاسخنامه کلیدی
    نیمسال دوم 94-93 با پاسخنامه کلیدی
    نیمسال اول 94-93 با پاسخنامه کلیدی
    تابستان 1394 با پاسخنامه کلیدی


    تضمین خرید

برچسب‌ها: جزوه,درسی,آمار,توصیفی,(,ویژه,دانشجویان,روان,شناسی,و,علوم,تربیتی),دانلود رايگان تحقيق,پايان نامه اماده,پروژه کار اموزي,تحقيق اماده ,
+ نوشته شده در جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ساعت ۱۰:۵۸ توسط سامان سم دسته : نظر(0)