X
تبلیغات
نمونه کار

نمونه کار

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E

    پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات تغذیه ای به صورت راهنما محور بر اساس CBT-E در 79 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت docx

    مشخصات فایل

    نکته مهم : پروتکل حاضر یک پروتکل Transdiagnostic است .

    نوع پروتکل : راهنما محور ( یعنی گزینش فرمولاسیون برگزاری جلسات با درمانگر است و درمانگر خود باید با توجه به ارزیابی و راهنمای موجود، جلسات را تیتر گذاری و تدوین کند ) و در مقاطعی مصاحبه ای

    تعداد صفحات : 79

    قابل ویرایش : بله

    منابع : دارد ( به شیوه APA )

    پاورقی : ندارد

    قابل استفاده برای درمانگران و کسانی که آشنا به استفاده از پروتکل راهنما محورند.

    تهیه کننده : وبسایت آفمَس به نشانی ofmas.ir

    پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )

    نحوه دریافت این فایل : بلافاصله پس ازپرداخت آنلاین 39 هزار تومان، قادر به دانلود خواهید بود .

    نگارش متن با فونت b nazanin  با اندازه 14 و فاصله خطوط 1.5

    فهرست مطالب موجود در فایل

    پیش گفتار
    مقدمه
    طبقه بندی و تشخیص
    ویژگی های بالینی
    بی اشتهایی عصبی
    وسواس پرخوری عصبی
    اختلال تغذیه ای NOS
    توسعه و جریان بعدی
    چشم انداز Transdiagnostic
    نظریه ی شناختی-رفتاری مراقبت اختلالات تغذیه ای
    پرخوری عصبی
    کم اشتهایی عصبی و اختلال تغذیه ای NOS
    تحقیقات درمانی
    افزایش درمان شناختی-رفتاری
    کلیات درمان
    بیمار
    درمانگر
    ارزیابی بیماران و آماده سازی آن ها برای درمان
    دیدار (ها) ی اولیه ی ارزیابی
    نتیجه ی ارزیابی
    موانع CBT-E
    افسردگی بالینی
    سوء مصرف مداوم مواد
    بحران ها و مشکلات بزرگ زندگی
    ناتوانی در دنبال کردن درمان
    عدم موفقیت CBT-E در گذشته
    طول درمان
    پیاده سازی CBT-E
    پروتکل درمانی
    مراحل درمان
    مرحله 1
    سازماندهی خودمراقبتی در زمان واقعی
    سازماندهی توزین هفتگی
    آموزش بیمار درباره ی مشکلات تغذیه
    ایجاد " تغذیه ی منظم "
    سه مشکل رایج در هنگامی که به بیماران کمک می شود این الگوی تغذیه را بپذیرند.
    مشارکت سایر افراد مهم
    مرحله ی 2
    ایجاد یک ارزیابی مشترک از پیشرفت
    طراحی مرحله ی 3
    مرحله ی 3
    پنج عنصر اصلی این جنبه از درمان
    شناسایی ارزیابی بیش از حد و عواقب آن
    گسترش حوزه های نادیده گرفتن خود – ارزیابی
    بررسی و نظارت بدنی و پرهیز از آن
    تشخیص فرم های غیر معمول از بررسی بدنی
    تشخیص فرم های مراقبتی بیشتر برای بررسی بدنی
    تشخیص " احساس چاق شدن "
    مراحل تشخیص احساس چاق شدن
    کاوش اولیه از ارزیابی بیش از حد
    مشخص سازی رژیم غذایی
     عوارض جانبی
    انواع مکانیزم های مختلفی که ممکن است بیمار با آن درگیر باشد
    مرحله ی 4
    کاهش خظر ابتلا به بیماری در آینده
    به حداقل رساندن خطر عود
    درمان پایانی
    ایجاد بررسی پس از درمان
    نکته های نهایی

    منابع

    توضیح در مورد شیوه توضیحات پروتکل و مبنای آن

    درمان های راهنما محور به معالجان اجازه می دهد تا به گونه های متنوعی درمان را شخصی سازی کنند؛ شامل گسترش یک برنامه درمانی برای بیماران در مدل درمان کلی و ارزیابی جلسه به جلسه ( بر پایه ی خود مراقبتی ) برای تخمین زمان و اهداف مشارکت است. با این وجود، چالش این است که انعطاف پذیری بیشتری در فرمولاسیون درمان راهنما محور ایجاد شود که قابلیت بررسی بیماران به شیوه ای شخصی و منعطف را می دهد. امید ما این است که CBT-E یک گام جلوتر در این رویکرد است. محدودیت اصلی برخی از درمان های راهنما محور این است که درمان معمولا توسط تشخیص DSM-IV بیمار انجام می شود. این ناهمگونی را که در بیشتر دسته بندی های DSM وجود دارد نادیده می گیرد در مقابل، CBT-E از یک Transdiagnostic مشتق شده است و فرم دقیق آن به یک فرمولاسیون انفرادی تری نسبت به DSM-IV وابسته است. بنابراین، از آن جایی که درمان در آنالیز رایج تر است، یک ویژگی رفتار درمانی هم از درمان تجربی برای پرخوری عصبی مشتق شده است. یک چالش کلی در تأکید بر انعطاف پذیری بیشتر درمان، انعطاف پذیری بالینی است با مدل ساخته شده و خاص درمان راهنما محور. CBT-E برای رسیدن به این هدف با شناسایی مکانیزم هایی که اختلالات تغذیه ی بیماران خاص را حفظ می کند تلاش می کند و سپس آن ها را با شیوه ای درمانی مبتنی بر سند ( شواهد )مورد هدف قرار می دهد.

    توضیح در مورد پروتکل، گروه سنی و وزنی قابل استفاده :

    CBT-E یک درمان برای بیمارانی با یک مشکل تغذیه ای با شدت بالینی است ( یعنی اختلال ماندگار است و به طور قابل توجهی با عملکرد روانی اجتماعی یا سلامتی فیزیکی اش مرتبط است). نسخه ی بزرگسالان درمان برای بیماران 18 سال به بالا طراحی شده است. این به طور یکسان برای مردان و زنان مناسب است. از آن جایی که یک درمان مبتنی بر سرپایی بودن بیمار است، این ضروری است که برای بیمار امنیت وجود دارد که به این طریق، به لحاظ فیزیکی و روانشناسی مدیریت کند. در عمل این بدان معناست که وضعیت فیزیکی بیمار باید پایدار باشد و او نباید در معرض خودکشی باشد. درمان با بیماران در شدت طیف وزنی استفاده نشده است بلکه برای بیمارانی با BMI بین 15 و 40 طراحی شده است. اگرچه بعضی بیماران با BMI زیر 15 می توانند با CBT-E مدیریت شوند، این بهترین روش برای درمانگران با تجربه است. بیماران با یک BMI بالای 40 دارای نیازهای خاص درمانی هستند و ممکن است نامزد جراحی چاقی باشند.

    نکات مهم و حقوقی پیش از خرید حقوقی :

    این فایل توسط تیم آفمَس تهیه شده و فقط و فقط خریدار این فایل مجاز به استفاده از آن در تحقیق یا درمان خود است.


    شما حق ندارید این فایل را برای فرد دیگری ارسال کنید.


    هرگونه فروش اینترنتی و یا دستی این فایل حرام بوده و عقوبت اخروی و پیگیری قضایی خواهد داشت. زیرا ماه ها برای تهیه آن زحمت کشیده شده است. در صورت عدم رعایت ، بخش حقوقی آفمَس از شما شکایت خواهد کرد.


    از پرینت کردن این فایل در کافی نت ها خودداری کنید .


برچسب‌ها: پروتکل,درمان,شناختی,رفتاری,اختلالات,تغذیه,ای,به,صورت,راهنما,محور,بر,اساس,CBT-E,
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۸:۵۶ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت انواع اختلالات خلقی و اضطرابی در بهداشت روان

پاورپوینت انواع اختلالات خلقی و اضطرابی در بهداشت روان

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پاورپوینت انواع اختلالات خلقی و اضطرابی در بهداشت روان
    پاورپوینت انواع اختلالات خلقی و اضطرابی در بهداشت رواندسته: برنامه نویسی
    بازدید: 63 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 209 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 42

    این پاورپوینت در مورد انواع اختلالات خلقی و اضطرابی در بهداشت روان در 42 اسلاید زیبا می باشد

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    پاورپوینت انواع اختلالات خلقی و اضطرابی در بهداشت روان

    اختلالات خلقی مختلف به لحاظ شدت و مدت زمان بروز علائم با یکدیگر متفاوت هستند. در برخی موارد افسردگی خفیفی که حداقل دو هفته به طول انجامیده است، می‌تواند در صورا عدم درمان اقدام مناسب به افسردگس شدید و اساسی تبدیل شود. تمامی بیماری‌ها دارای دو بعد روانی و فیزیکی هستند. این خود بیمار است که برای درمان خود به پزشک مراجعه می‌کند و نه خود بیماری، پس فرآیند تشخیص بیماری، چگونگی حس کردن نشانه‌های بیماری و نحوه‌ی توصیف علائم همگی جنبه‌ی روانی و احساسی دارند. اگر ما رویکردی "زیستی-روانی-اجتماعی" نسبت به بیماری‌ها داشته باشیم و همیشه (نه فقط جنبه‌ی فیزیکی بلکه) تمامی جنبه‌های زیستی، روحی و روانی و اجتماعی زندگی خود را بسنجیم، در آن صورت احتمال آنکه بیماری‌های روحی و روانی خود را نادیده بگیریم کمتر است. با توجه به تمامی این جوانب ما می‌توانیم متوجه بسیاری از مشکلات فیزیکی و مشکلات روحی و روانی ناشی شده از مشکلات فیزیکی شویم
    *اضطراب یک حالت هیجانی درونی ویک علامت هشدار دهنده است وخبری از خطر قریب الوقوع می دهد وفرد را برای اتخاذ تدابیر ضروری برای مقابله با تهدید بر می انگیزد . مثل اضطراب ناشی از امتحان.واکنش در مقابل اضطراب ممکن است آگاهانه(مکانیسم مقابله ای)یاناآگاهانه (مکانیسم دفاعی) باشد.

    *ترس واکنش به یک خطر واقعی خارجی است

    اختلالات خلقی یک دسته از مشکلات روحی و روانی هستند و متخصصین از این اصطلاح برای توصیف انواع افسردگی و اختلالات قطبی استفاده می‌کنند. کودکان، نوجوانان و افراد بزرگسال همگی ممکن است به اختلالات خلفی دچار شوند. البته تشخیص اختلالات خلقی در کودکان و نوجوانان مشکل‌تر است چرا که آنها نمی توانند به خوبی احساس خود را بیان کنند. انجام روان درمانی، مصرف  داروهای ضدافسردگی، دریافت مشاوره و به کارگیری روش‌های مراقبت از خود، می‌توانند به درمان اختلالات خلقی کمک کنند.

    *اختلال افسردگی اساسی  درزنان 2 برابر مردان-علائم

    حد اقل 2 هفته  وتغییر در عملکرد وبا خصوصیات زیر دیده میشود:
    .1ملانکونیک:عدم احساس لذت-احساس گناه-اختلال روانی-حرکتی-بی اشتهایی-تغییرات خلقی در طول روز
    .2پسیکوتیک:هذیان وتوهم هماهنگ با خلق یا ناهماهنگ با خلق
    .3با الگوی فصلی: با کوتاه شدن روزها در پاییز وزمستان بروز می کند وبا پرخوابی-پرخوری وکندی روانی-حرکتی
    *اختلال افسرده خویی(افسردگی نوروتیک):در زنان شایع است ونوع خفیف افسردگی است وشروع تدریجی دارد وعلائم شبیه اختلال افسردگی اساسی است
    *اختلال افسردگی فرعی:شدت علائم کمتر
    *اختلال افسردگی عود کننده گذرا:شدت علائم بیشترومدت کمتر(کمتر از 2هفته)
    *اختلال ملال بیش از قاعدگی: بی ثباتی خلق-تحریک پذیری اضطراب-خستگی-علائم جسمی
    *افسردگی کودکان:فرار از مدرسه-سوئ مصرف موادوخودکشی
    *

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت انواع اختلالات خلقی و اضطرابی در بهداشت روان , انواع اختلالات خلقی و اضطرابی در بهداشت روان


برچسب‌ها: پاورپوینت,انواع,اختلالات,خلقی,و,اضطرابی,در,بهداشت,روان,
+ نوشته شده در شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ساعت ۱۵:۲۵ توسط سامان سم دسته : نظر(0)